neděle 12. března 2017

Georgina Guthrie - Láska podle Shakespeara – Marná touhy snaha

O čem to je?:


Aubrey Priceová má před sebou posledních pár týdnů studia na Torontské univerzitě. To, co mělo být nejkrásnějším obdobím jejího života, se pro ni ale stává utrpením. Tajný vztah s Danielem Grantem, asistentem na katedře angličtiny, čelí mnoha překážkám. Jeho odhalení by obzvlášt Daniela stálo nejen pověst, ale i celou kariéru. Oba doslova odpočítávají minuty, než budou moci být konečně otevřeně spolu. Mezitím hledají útěchu v tajných vzkazech a tolik výmluvných slovech Shakespearových dramat a sonetů. Dokážou svou zakázanou lásku udržet v tajnosti?


Co já na to?:

Prosím, než se vrhnete do přečtení téhle recenze, přečtěte si nejdříve recenzi na právní díl, kterou najdete zde. Nechci se zbytečně opakovat a rozepisovat o tom, co jsem rozebírala již u prvního dílu.
Tak a je tu druhý díl, pokračování zakázané lásky Aubrey a Daniela. Od druhého dílu jsem neměla žádná velká očekávání, takže jsem nebyla nijak zklamána.

O čem je dvojka? Nu, po pravdě se tam toho jako moc neděje. Na konci prvního dílu se Aubrey a Daniel dají znovu dohromady po jistých neshodách, a tak se směle pouštějí do svého vztahu doslova po hlavě. Hned ze začátku sledujeme jejich postupné sbližování a jejich touhu zajít dál a dál. Chápejte do postele. Ovšem osud není jejich vztahu nakloněn, a tak na jejich lásku přijde Danielův otec, děkan univerzity, pro kterého Aubrey pracuje.  Aubrey musí děkanovi slíbit, že se bude od jeho syna držet dál a po celou knihu se snaží tento slib dodržet. Je to ale Daniel, který Aubrey neustále pokouší a zůstávají v kontaktu aspoň přes emaily, i když Daniel by si přál více.

No takhle. V jedničce to byl Daniel, kdo byl hysterický a opatrný, aby se to neprovalilo a tady je to Daniel, kdo se snaží Aubrey kontaktovat, scházet se s ní a celkově se s ní snaží zůstat v kontaktu.  Ve dvojce je tou hysterkou Aubrey, která se za každou cenu snaží dostát svého slibu a vlastně celou knihu jenom vzdychá, jak se jí po Danielovi stýská a že se s ním nemůže vidět. Do toho zamíchejte jejich vzájemnou touhu po tom si být bližší a tak. A celá kniha je prakticky o tom, že ti dva odpočítávají dny, kdy skončí semestr a Daniel přestane být Aubreyin učitel. Což se na konci knihy konečně stane a oba odjíždějí na romantický víkend, kterým dvojka končí. Takže se to vše vyřešilo, všechno je v naprostém pořádku a tak mi řekněte, o čem proboha bude trojka?

Já bych to sesumírovala do jedné knihy, něco bych ubrala v jedničce a ve dvojce taky a byla by z toho jedna knížka, která by byla pohodová a sladká a bylo by to fajn. Takhle je to natažený, přeplněný zbytečnými situacemi a rozhovory. A i když je to sladký a romantický, je to takový o ničem. Jenom vzdychání, stýskání a čekání.

Na závěr bych asi řekla, že jednička je o chlup lepší než dvojka. V jedničce to bylo takový sladký postupný sbližování a začátky jsou vždycky hezký. Navíc to bylo protknutý tím, že se jedná o zakázaný vztah. Tohle už prostě nebylo ono. No, takže trojky se docela bojím. Předpokládám, že když se na konci dvojky objevila na scéně bývalá přítelkyně a Aubrey získává novou šéfovou, která je údajně pěkně nepříjemná, bude se to nejspíš točit okolo tohohle.

Hodnocení: 40% - je to čtivý, sice je to tlustý, ale čte se to rychle a všechno to odsejpá, ale je to prakticky o ničem. Marná touhy snaha napsat dobrou knížku. Jinak to nevidím.


PS: U jedničky jsem psala, že se obávám, že autorka bude vařit z vody podobně jako Anna Todd u After – musím přiznat, že Anna Todd se s tím vařením poprala lépe a aspoň přinesla totální smršť hádek a rozchodů a dávání se dohromady. Tady to byla prostě nuda a nuda. A obávám se, že trojka to zabije úplně.

Pokud byste si knihu Láska podle Shakespeara - Marná touhy snaha chtěli zakoupit, na Srovnavame.cz se můžete podívat, kde jí nabízejí nejlevněji.

4 komentáře:

  1. Tak teď jsem ráda, že jsem se do dvojky nepustila :D Jednička byla hodně oddechová a usoudila jsem po ní, že druhý díl už nepotřebuji. Teď se mi to jen potvrdilo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, no pokud jsi z jedničky nebyla nadšená, tak se do dvojky rozhodně nepouštěj :) já se do ní pustila jenom z toho důvodu, že jsem objednala oba díly najednou. Ale teď nevím, jestli mám riskovat i trojku :)

      Vymazat
  2. Výborná recenze :) Tahle série mě celkem láká :) Asi ji vyzkouším, ale nebudu očekávat zázrak, ať nejsem zklamaná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuju :). Pokud od toho nebudeš očekávat mnoho, tak se do ní určitě pusť, ale tak třeba se ti bude líbit více než mě, každému se líbí něco jiného :).

      Vymazat