neděle 25. prosince 2016

Jennifer L. Armentout – Neohlížej se

O čem to je?:


Samanta je ve vlastním světě cizinkou. Až do té noci, kdy se svou nejlepší kamarádkou Cassie zmizela, o ní všichni říkali, že má všechno – bohatství, popularitu i přítele jako ze snů.

Samantu sice naleznou, na nic si však nepamatuje. Neví, kdo je, ani co se té osudné noci událo. Zatímco se snaží pospojovat úlomky své minulosti dohromady, uvědomuje si, že o takový život, jaký dřív vedla, nestojí. Stará Sammy byla totiž docela zlá holka a je zřejmé, že s Cassie ji pojilo spíše nepřátelství. Samanta si je jistá, že ztráta paměti je pro ni jako výhra v loterii. Dostala druhou šanci, aby mohla být lepší dcerou, sestrou a přítelkyní. Bláznivě se zamiluje do Carsona Ortize, kluka, kterému na ní vždy záleželo a k němuž se ta stará Sammy nechovala hezky.

Cassie ovšem stále není k nalezení. Pravda o tom, co se jí té noci stalo, je však pohřbena nejen hluboko uvnitř Samantiny hlavy. Zná ji i někdo jiný, někdo, kdo se chce ujistit, že o ní dívka pomlčí navždy. Samanta chce pouze jediné – zjistit pravdu. Jestli se jí podaří oživit vzpomínky na osudnou noc, bude se moct konečně posunout dál. Ale co když na tom, aby si nevzpomněla, závisí její život?


Co já na to?:

Inu, tahle knížka mi ležela hodně dlouho v knihovně a čekala na přečtení. Když někdy na jaře vyšla, okamžitě jsem po ní nadšeně skočila, neboť autorka je moje oblíbenkyně a její série o vysokoškolácích (teď fakt nevím, jak se té sérii říká), tak ta se mi moc líbí. Ovšem když jsem si přečetla anotaci, tak jsem dostala menší strach. Měla jsem takový pocit, že knížka se bude točit hlavně okolo toho, že se bude Samanta snažit vzpomenout si a prostě mě to trochu odradilo. Každopádně teď jsem po knize sáhla a docela lituju, že jsem jí nedala šanci hned.

Jako není to úplně dokonalé dílo, ani nejlepší Jennifernina kniha, ale není to špatné, to vůbec ne. Bohužel to není dotažené do konce, jak by mělo. Po přečtení mi v hlavě zůstalo pár otázek, na které bych docela ráda znala odpověď, kterou už se bohužel teda nedozvím. Ale tak o čem že to je?
Samanta je taková ta holka z amerických středoškolských seriálů nebo knížek, která je královnou školy, má okolo sebe bandu kamarádek stejného ražení a chodí se sportovcem, místním nejkrásnějším klukem. Jo a je bohatá. A je to mrcha a všechny hrdinky z knížek nebo seriálů se jí bojí. Protože přece jenom není zvykem, aby hlavní hrdinkou byla královna školy. Většinou to je tichá neprůbojná dívka, kterou právě královna školy šikanuje. A Samanta je přesně taková. Má na první pohled vše, co si každá dívka může přát. A je to opravdu velká mrcha, které se polovina školy bojí.

No a tahle holka je nalezena s povrchovými zraněními na okraji lesa a vůbec nic si nepamatuje. Ani to jak se jmenuje. V nemocnici se Samanta dozvídá, že zmizela před několika dny se svojí nejlepší kamarádkou Cassie. Sammy je následně propuštěna domů, kde se seznamuje se svým životem. Dozvídá se, že má bratra dvojče, který má opravdu krásného kamaráda Carsona, navíc má i kluka Dela. Po návratu do školy se nestačí divit, co všechno způsobila svým spolužákům, absolutně nechápe své kamarádky, které zase nechápou její proměnu. Navíc ji její kluk Del nechává naprosto chladnou.

Samanta se od základu změnila a zpět se vrátila dívka, kterou kdysi dávno bývala. Chová se mile ke svému okolí, nesnaží se oblékat módní výstřelky a nedokáže se dívat na to, jak její rádoby kamarádky šikanují své spolužáky. Takže se Sammy dostává do situace, kdy jí nikdo nechápe a ona nechápe zase je. Naštěstí má svého bratra a jeho přítelkyni a hlavně Carsona, který je její proměnou nadšený. Bohužel tohle není jediný problém. Samanta má pocit, že jí někdo sleduje, nechává jí vzkazy a navíc se jí neustále vrací divné vize. Samanta si myslí, že jí hrozí nebezpečí, ale všichni si myslí, že se zbláznila. A co se stalo Cassie a kdo je vrah? Není to náhodou samotná Samanta?

Knížka je něco mezi románem, detektivkou a thrillerem. Není to ani vyloženě jedno nebo druhý, žánry se tu spojují. Ano, je tu samozřejmě milostná zápletka, ale je tu i číhající vrah. Myslím si, že autorka se tu dobře poprala se změnou osobnosti Samanty a dobře vykreslila její ztrátu paměti a návrat do života. Ano Sammy dostala druhou šanci a rozhodně jí využila.

Knížku jsem četla jedním dechem, pořád jsem tipovala, kdo by mohl být vrah, a měla jsem jistý typ, který nakonec nevyšel a kdo byl vrahem, tak to jsem byla opravdu překvapená. Celkové vyústění románu, který je až opravdu na konci knihy, byl super. Ale po dočtení románu mi prostě není pár věcí docela jasných. Proč Samanta chodila s Delem? A proč on na ní tak visel, když jí evidentně nemiloval? Jaký byl skutečný vztah Sammy s Cassie? Proč se spolu kamarádily, když měly tak příšerný kamarádství? Odpovědi na tyhle otázky jsou v románu částečně objasněny, ale mně to nestačilo.


Hodnocení: 70% - je to čtivý, napínavý a budete to chtít přečíst naráz do konce. Ale není to úplně ono, jak říkám, není tam pár věcí dotažených do konce, což je škoda. Není to vyloženě klasická detektivka nebo klasický thriller, je to spíše určené pro mladší čtenáře a není to nijak náročné čtení.

Žádné komentáře:

Okomentovat