neděle 11. prosince 2016

Anna Todd – After: Přiznání

O čem to je?:


Musí se smířit s tím, že Hardin navždy zůstane... Hardinem. Že by se v něm až tak moc mýlila? Rozum i nejbližší okolí jí radí, aby se Hardina už navždy vzdala, nebyla by první, kterou ponížil a odkopl. Kvůli Hardinovi odstavila na vedlejší kolej všechno, na čem jí záleželo – školu, kamarády, matku, přítele... další zklamání by nezvládla. Měla by si zachovat zdravý rozum a nechat tuto kapitolu už být, dřív než se spálí ještě víc.

To se ale lehko řekne, navíc při představě na vášnivé noci strávené v jeho náručí... Elektrizující doteky... Nenasytné polibky... Hardin se před ní kaje. Ví, že se dopustil nejhorší chyby ve svém životě. Dokáže se ale opravdu změnit? Tessu čeká jedno z nejtěžších rozhodnutí.


Co já na to?:

Já se rovnou přiznám, že jsem tuhle knížku četla delší dobu a to konkrétně měsíc. Ačkoliv je to skvělý, pro mě to je docela psychicky náročné čtení. Za chvíli vysvětlím proč.

Děj začíná ihned po události z konce prvního dílu, kdy kdo už četl, ví, že se jednalo o pěkně infarktový konec. Začíná tedy cesta k odpuštění, kdy se Hardin snaží Tessu získat zpět všemožnými činy. Kdo už četl jedničku, tak ví, že Hardin je prostě Hardin a příšernějšího hlavního hrdinu by člověk pohledal. Autorka zde odkazuje hodně na knihu Na větrné hůrce, kde Hardina přirovnává k Heathcliffovi, a musím s ní jenom souhlasit.

Poté, co Tessa dá neočekávaně Hardinovi druhou šanci, neboť jí k tomu okolnosti docela donutí, se vracíme do stejných kolejí z prvního dílu. Když už si myslím, že je všechno v pořádku a posuneme se dál, tak přijde opět zvrat a všechno je zase v háji. Víc bych asi k ději neříkala, protože to už bych hodně spoilerovala.

Kniha mě hodně bavila do první půlky, kdy se Hardin snaží o druhou šanci, ale potom, co se všechno urovná, přijdou nové zvraty. A tady to pro mě začalo být náročné. Kniha je jeden emocionální výbuch (beztak je to napsáno na obale a nejde než souhlasit) a mě už děsilo každé další otočení stránky, co se zase semele. Kámen úrazu je v tom, že už mi to přijde ohrané až chvílemi nudné. Hardin a Tessa se neustále rozcházejí, dávají dohromady a pořád dokola a prostě chtělo by to konečně něco nového, co by mě znovu donutilo se začíst. Já jenom doufám, že to v dalším díle už přijde. Sice jsem uvažovala, zda má cenu vůbec pokračovat, ale dám tomu šanci.

Původně jsem měla v plánu udělat zase hromadnou recenzi na všechny díly dohromady, ale protože jsem se ke knize vracela vždy po několika dnech a mezitím jsem přečetla jiné knížky, tak by hromadná recenze přišla za pěkně dlouhou dobu.


Hodnocení: 60% - dala bych asi i nižší hodnocení, ale první půlka knihy byla fakt dobrá, z kopce to začalo jít až v druhé půlce.

Žádné komentáře:

Okomentovat