středa 15. června 2016

Luca Veste – Farma smrti

O čem to je:


Jednoho dne je nalezeno v Liverpoolu na schodech kostela mrtvé tělo umučeného mladíka. Detektiv inspektor Murphy a detektiv seržantka Rossiová se pouštějí do vyšetřování, aniž tuší, kam je až může zavést. Střetnou se s lidmi, kteří se pomocí podivného experimentu snaží napravit svět, a jejichž vůdcem je člověk, který je přesvědčen, že je ztělesněním samotné pravdy. Člověk, jenž se rozhodl vzít spravedlnost do vlastních rukou. Avšak jeho cesta, kterou se snaží dosáhnout zadostiučinění, je poseta až příliš mnoha mrtvími…


Co já na to?:

No tak já nevím, ale čekala jsem od toho úplně něco jiného. Myslela jsem si, že se bude jednat o nějakou sektu, podivné náboženské fanatiky a ono to bylo krapet o něčem jiném. No prostě jsem si představovala tajemnou farmu někde uprostřed ničeho, kde se budou odehrávat nějaké sedánky pro lepší svět a nakonec se všichni obětují pro svého Boha… No jsem se sekla.

Tak jako pro sociální pracovnici na hmotné nouzi je tahle kniha z mého prostředí jako dělaná. Obětmi jsou zde poflakující se mládež, které práce nic neříká a užívají si života pomocí alkoholu, drog a kriminalitou. Na druhé straně stojí znechucení občané straší generace, kteří se na toto počínání nemůžou dívat. Celá kniha je o střetu dvou generací, té budižkničemu a té pracující a morální. Akorát že v této knize vezme starší generace zákon do svých rukou a rozhodne se některé tyto hochy napravit vlastní silou. Jenomže zajdou příliš daleko…

Jak jsem navíc zjistila, autor už vydal detektivku s těmito hlavními vyšetřovateli a v knize se hodně odkazuje na předešlý díl, ale naštěstí si čtenář nemusí rychle přečíst jedničku, aby pochopil. Vlastně autor zde prozradí i vraha z předešlého dílu, takže ten už asi číst nebudu, když vím, kdo vraždil.
Co se týče stylu psaní, kniha je napsaná dobře, ale čte se hrozně pomalu, stránky neubývají a jindy za stejný čas přečtu víc stran. Nevím čím to je, je pravda, že stránky jsou docela hustě popsané a nejsou zde žádné velké mezery mezi kapitolama. Kniha je psaná z pohledu vyšetřovatelů, jedné z obětí a i samotných vrahů a mučitelů.

Samotný příběh ubíhá docela pomalu. Detektivové hodně hodně hodně dlouho tápou na stejném místě, neví, kam se mají vrhnout a dokud neobdrží tajemný telefonát od jednoho z mučitelů, který má výčitky svědomí, tak to vypadalo docela beznadějně. Ze začátku dostal docela velký prostor jeden z obětí, kde vlastně popisoval svůj příchod na farmu a co se s ním dělo, ale postupem času se mu autor věnoval míň a míň. Navíc bych docela brala, kdyby zašel více do podrobností – nejsem sadista, ale jeho popis farmy a její činnosti docela odflákl. Dál jsem se dostala i do fáze, kdy jsem nechápala, proč policie nepostupovala jinak než v téhle knize, vždyť to šlo vyřešit možná mnohem dřív. Takže abych to shrnula, moje velké očekávání bylo vykoupeno menším zklamáním.


Hodnocení: 30% - fakt jsem od toho čekala víc, ale celé mi to přijde takové přitažené za vlasy, nereálné. Sice to je něco, co tu ještě nebylo, ale radši bych asi byla za ty náboženské fanatiky, kteří se pozabijou ve velkým ve jménu své víry a spasí svět.

Žádné komentáře:

Okomentovat