sobota 20. února 2016

Moje nejoblíbenější knížky, aneb knížky, ke kterým se ráda vracím 3. díl.

Tak opět se rozepíšu o svých oblíbených knihách, tentokrát už potřetí, a protože jsem se minule zabývala spíše detektivkami, dáme si něco oddechovějšího.

John Green – Hvězdy nám nepřály

Tohle by si měl přečíst každý, kdo si myslí, že jeho problémy jsou nejhorší, že už neví jak dál a v životě se mu nedaří. Protože až si tuhle knihu přečtete, tak zjistíte, že se máte vlastně dobře a že vaše problémy jsou, ve srovnání s hlavními hrdiny v knize, úplně banální. Je to kniha o lásce k životu, o síle postavit se své nemoci a užít si těch pár měsíců, které vám zbývají naplno. Je to kniha o plnění si svých přání, o velké lásce, které osud nepřál. No a na konci samozřejmě ukápla slza. Tahle kniha vás vezme za srdce a nakopne.


Jojo Moyes – Než jsem tě poznala, Poslední dopis od tvé lásky a Stříbrná zátoka

Tak tahle autorka rozhodně umí. A nenechá vás v klidu. Nejsem ten tip, který brečí u filmů nebo u knížek, ale kniha Než jsem tě poznala předčila Hvězdy nám nepřály. Ježíš, jak já to ořvala a dva dny jsem byla úplně v háji. Než jsem tě poznala je podobný tip knihy jako Hvězdy nám nepřály a opět je o silné lásce, které osud nedopřál, o statečné dívce, která se snaží přesvědčit svého milovaného o síle žít, užívat si život navzdory překážkám a nemoci a odvrátit ho od asistované sebevraždy. Nu končí to, jak končí, já u toho prolila litr slz a posmrkala tunu kapesníků, ale nelituju. Autorka připravuje pokračování, ale já bych ho asi nepsala, protože se bojím, že už to prostě nebude ono. Ale uvidíme. Kniha Poslední dopis od tvé lásky je taky hodně silná, a i ona vás vezme za srdce. Je to kniha o lásce, o dvou lidech, kteří se potkali ve špatný čas a na špatném místě, až je vám to hrozně líto.  A musím říct, že i tady mi slza ukápla. Stříbrná zátoka je spíše oddechovkou, která má přesně nalajnovaný děj a je vám celkem jasné, jak to dopadne. Nejedná se o silný příběh, ale je to takové příjemné počtení. U knih této autorky se nejedná o klasické romantické příběhy, kdy chudá dívka potká bohatého prince, ale hlavní hrdinové jsou obyčejnými lidmi, kteří si žijí svůj obyčejný život a autorka dokáže vykreslit opravdu silný a dojemný příběh o lásce, závisti, nemoci, o ztrátě vůle žít, o statečnosti a tak dál.

Nicholas Sparks

No bohužel tento autor je mojí slabinou. Samozřejmě si uvědomuju, že se jedná o klasické americké slaďárny, ale prostě moje romantická dušička ho miluje. Mezi moje nejoblíbenější patří Talisman, Bezpečný přístav, Nejdelší jízda a To nejlepší z nás. Nebudu se tady moc rozepisovat, jedná se o těžkou romantiku s dobrým koncem, ačkoliv To nejlepší z nás je vyjímkou. Všechny uvedené knihy jsou i zfilmované.
Tak to je pár oddechovek, které je dobré si přečíst, když se vám i knihy nechce přemýšlet, chcete vypnout a odpočinout si. Ale doporučuju, pokud si budete chtít přečíst Než jsem tě poznala a Hvězdy nám nepřály, vzít si ke čtení pořádný balíček kapesníků, rozhodně je budete potřebovat.


Žádné komentáře:

Okomentovat