středa 27. ledna 2016

Jaké knihy nerada čtu ...

Taky bych se s Vámi měla podělit o to, co nerada čtu, aneb jaké recenze tu pravděpodobně nikdy nenajdete.

Mým nejméně oblíbeným žánrem jsou horory. Jako každý správný čtenář, který hledá svůj oblíbený žánr, vyzkouší různé typy knížek, než najde to své. I já jsem přečetla několik knížek Stephena Kinga (např. To, Prokletí Salemu či Řbitov zvířátek a ještě tři další, na jejichž název si nevzpomenu). Nic proti panu Kingovi, je to výborný spisovatel, ale mě to prostě nikdy neoslovilo. Zkusila jsem ještě pár knížek z této tématiky, na autory si už nevzpomenu, a bohužel mě to akorát utvrdilo v tom, že horory nebudou můj šálek kávy.
Co naprosto nesnáším je sci fi. Knížku jsem teda nikdy nečetla, ale stačilo mi shlédnout pár filmů z tohoto žánru, abych věděla, že nikdy více. Tak se omlouvám, ale ani knihy s tématikou sci fi zde nehledejte.

Dále tu máme takové ty milostné romány, co píše např. Rosamunde Pilcher nebo Danielle Steele, případně takové ty slátaniny jako např. Barbar z Vysočiny (já myslím, že jenom název jedné takové knížky vám udělá představu, jaké knížky mám na mysli), tak na to fakt nemám. Když jsem pracovala v knihkupectví, měla jsem vedle pokladny takový ten koš (my jsme tomu říkali hrabárna), kde jste našli poškozené knihy, případně knihy s velkou slevou a právě takové se tam dost často nacházely. Vždy, když jsem se nudila, tak jsem si četla anotace a jenom kroutila hlavou, jak tohle může někdo číst. Faktem je, že ti týpci z Vysočiny šli hodně na odbyt.

Také tu nenajdete knížky, dneska zvané Young adult, tedy knížky pro náctileté slečny. Proti těmto knížkám nic opravdu nemám, ale už jsem z toho vyrostla. Je fakt, že ještě tři roky zpátky jsem žrala Hunger Games nebo Stmívání, ale dneska už mi to nic neříká.
Problém mám taky tak trochu s fantasy knížkami. Není to taková tragédie jako sci fi, ale ani tento žánr mi nic moc neříká a moc ho nevyhledávám. V tomto žánru mě ten příběh musí opravdu hodně hodně zaujmout, abych si knihu přečetla.

Tak to je asi stručný výtah toho, co nerada čtu, případně co nesnáším.  Budu ráda, když mi napíšete, jaké vy knížky nemáte rádi, co nečtete, jakého autora nesnášíte apod.

Příště se rozepíšu o tom, kde nejraději čtu.